Hrad Uhrovec, Rohatá skala

18.05.2022

Prvá trasa tohtoročnej edície VKT smerovala na Uhrovecký hrad a Rohatú skalu. Kým Uhrovecký hrad je všeobecne známy, Rohatá skala je podľa všetkého miesto, s ktorým majú problém aj ľudia, ktorí bývajú v blízkych dedinách.

Vyštartoval som z Bánoviec nad Bebravou a po ceste pokračoval na Uhrovec a Žitnú - Radišu. Ak budete mať čas, v Uhrovci je pamätný dom, v ktorom sa narodil Ľudovít Štúr aj Alexander Dubček, zastavte sa a pozrite si ho. Ak nie, v Žitnej - Radiši odpočte vpravo, pokračujte po hlavnej a pokračujte po zelenej turistickej až na hrad. Hrad je pekný, zaujímavý, nečakajte však z neho žiadne extrémne výhľady. Na hrade sa môžete aj občerstviť, dať si pivo, kofolu, kapustnicu alebo čokoľvek iné, čo bude zrovna v ponuke.

Vrátil som sa späť do Radiše a pokračoval do Závady pod Ćiernym vrchom, kde som sa konečne už prepracoval do terénu. Niekde v troch štvrtinách Závady som odbočil na modrú turistickú a pokračoval po zelenej až do Čiernej Lehoty. Zjazd po zelenej je pomerne drsný, pri troche pozornosti sa však dá zvládnuť. Pretínajú ju rôzne zvážnice, po ktorých sa zrejme dá zjazdiť až dolu. Neviem, neskúšal som, držal som sa stále zelenej, ale po tom, ako to tam vyzeralo, asi by som druhýkrát skúsil.

Rohatá skala sa nachádza nad Čiernou Lehotou a vedie k nej celkom strmá cestička, takže tlačenie bajku bude zrejme nutnosť. A hoci to nie je úplne najznámejšie miesto z Trenčianskeho kraja, výhľady sú celkom fajn, hore je lavička, stôl aj ohnisko. Jednoducho miesto, kde sa dá pekne oddýchnuť a zrelaxovať.

Späť do Bánoviec som sa vzhľadom na koleno, ktoré bolelo už pred jazdou a ktoré som si dorazil pri tom, ako som sa snažil ustáť pád z bicykla vrátil opäť po hlavnej (Slatina, Slatinka) s krátkou odbočkou na vodnú nádrž Dubnička.



Detaily trasy:

https://www.strava.com/activities/7147418376

https://www.facebook.com/yabasta2/posts/2664918933645343?notif_id=1652635168922851&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif

© 2017 Ya Basta. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky