Bjornsonka

28.04.2017

Keď sa A. v roku 2002 ráno zobudila v Bjornsonke, prsty na nohách i rukách mala zmrznuté a vo vlasoch chumáče snehu. Niekomu by sa to mohlo zdať celkom romantické. Jej nie, napriek tomu nezanevrela a urobila dobre. Tento rok sa tam pre istotu ubytovala v apríli. Menšia šanca, že zasneží.

Môžete však byť bez obáv. Bjornsonku nedávno renovovali, a tak neexistuje ani teoretická možnosť, že by sa situácia z roku 2002 opakovala. Pokojne sa tam ubytujte, neobanujete.

Malá odbočka, ktorú som si nedokázal odpustiť
Nachádza sa v Jasnej, čo je podľa môjho názoru najhoršie lyžiarske stredisko na Slovensku aj napriek tomu, že sa prezentuje ako najväčšie a najlepšie. Majitelia strediska Ja&Ty síce tvrdia, že by chceli naučiť podnikať Rakúšanov, mali by sa to však najskôr naučiť doma. Príliš veľa ľudí, po dvoch hodinách lyžovania neupravené rozbité zjazdovky, vysoké ceny lístkov, jedla a nápojov robia z tohto strediska zbytočne predražené, malé, provinčné miestečko zabalené do lesklého pozlátka. (Autor tohto textu bol 4× lyžovať vo Francúzsku a raz v Taliansku, čiže má s čím porovnávať.)

Bjornsonka je výborná voľba
Stále však existuje dostatok ľudí, ktorým sa v Jasnej páči, Ja&Ty im neprekáža. Pre nich je Bjornsonka ako stvorená. Chata Bjornson sa prezentuje ako eko-šport hotel. Eko pravdepodobne preto, lebo je vybudovaný z dreva, a teda z prírodného materiálu. Šport pravdepodobne preto, lebo nemá výťah, a keď dostanete izbu na treťom poschodí, s plnými báglami si krásne zašportujete, kým to tam vyvlečiete.

Toto je však maličkosť, ktorá by vás nemala odradiť. Dostávame sa totiž k najväčšej devíze Bjornsonky, a tou sú ľudia. Milý, usmievavý, pohodový personál, pripravený pre vás spraviť všetko, čo vám uvidí na očiach. Od začiatku do konca. Od nástupu cez pobyt až po odhlásenie. A ak náhodou vbehnete s lyžami do kuchyne tak ako ja, nepodliehajte panike, kuchár vás neumláti pokrievkou, lež vás s úsmevom nasmeruje do lyžiarne. Tá je, mimochodom, hneď vedľa.

A keď teda zistíte, že na tretie poschodie kufre nedokážete vyvliecť, som presvedčený o tom, že niekto z personálu vám s nimi pomôže. Stači len poprosiť, vaše prosby budú vyslyšané. Bez rečí a zbytočného frflania. Všetci fungujú ako jeden tím, všetci tvoria jednoliaty dokonale zohratý celok. Ak čakáte čiernu ovcu, nedočkáte sa. Bjornsonka je oáza slušnosti, pohody a dobrosrdečnosti. Nikto z personálu sa nedá rozhodiť žiadnymi špeciálnymi požiadavkami. (Osobitne týmto pozdravujem tú roztomilú copíkatú blondínku, bohužiaľ, meno neviem.) Personálu ešte raz za všetko ďakujem. I keď ma raz skoro uvarili...

K hotelu patrí totiž sauna a štyri kade. Do kadí sa mi nechcelo, saunu však využívam rád. Konkrétne v tejto saune sa kúrilo drevom v piecke, čo síce evokuje romanitku a prírodu, na druhej strane sa tam však zrejme pomerne ťažko reguluje teplota. A tak raz v dobrej viere tesne pred mojím vstupom priložili do pece, čím zvýšili teplotu na príjemných 110 stupňov. Ešte som si len sadol, už som aj štartoval. Bolo tam ako v pekle. Myslel som si, že sa ma chystajú upiecť. Zadok som mal červený ako Ficova kravata a ešte dva dni som musel spať na bruchu. Keď mi chceli prikúriť aj na druhý deň, s vďakou som odmietol. Čo som satan?

Strava
Pochodili sme už veľa hotelov a ubytovacích zariadení a zhodli sme sa na tom, že jedlo patrí medzi to najlepšie, čo sme mali možnosť okúsiť. Nechcem tvrdiť, že tam bolo všetko extra výnimočné, ale jedlo bolo skutočne kvalitné. V párkoch bolo mäso, šunka kvalitná, syry tiež, džemy ako od babičky. Polievky chutné, druhé jedlo tiež. Švédske stoly bohaté a rozmanité s neustálym prísunom čerstvosti. Nikdy na nich nič nechýbalo, vždy boli plné misy, k jedlu sa dostal naozaj každý.

Aj pri odchode ste pre nich dôležití
Platbou za ubytovanie sa to nekončí. Pre personál Bjornsonky budete dôležití i po tom, ako zaplatíte za pobyt. Zaujíma ich, ako ste sa u nich mali, či ste boli s ich službami spokojní. Môžete im to povedať, môžete to napísať do hosťovskej knihy. Očakávajú spätnú väzbu, pýtajú si ju. Vedia totiž, že v drvivej väčšine bude pozitívna. Minimálne tá hosťovská kniha o tom svedčí. Veď sa presvedčte sami.

Malé mínus
Ak máte doma obrovskú posteľ, jediný problém môžete mať s tým, že v Bjornsonke sú lôžka skutočne minimalistické. Ale zasa pohodlné. A tých pár dní vydrží každý.

© 2017 Ya Basta. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky